Karolina Koziejowska

 

  1. Czym się zajmujesz zawodowo?

Od 10 lat jestem związana z branżą PR i komunikacji, przez 7 lat prowadziłam agencję public relations, a od lutego tego roku otworzyłam nowy brand: Way to Say – to agencja komunikacji zintegrowanej, która ma za zadanie kompleksowo obsługiwać klientów, wsłuchiwać się w ich potrzeby i proponować najbardziej efektywne rozwiązania promocyjne.

Jednak największa część mojego biznesowego serca jest przy „trzecim dziecku” czyli dziecięcym portalu modowym kiddostyle.pl, który prowadzę od listopada 2018 roku. Głównym założeniem serwisu jest ułatwianie życia rodzicom, którzy mogą u nas znaleźć informacje o bieżących promocjach, zestawienia porównawcze np. kurtki wiosenne, stylizacje świąteczne czy prezentacje najnowszych kolekcji i trendów. Duży nacisk kładziemy na prezentację polskich marek, tak aby stały się rozpoznawalne dla szerszej publiczności.

  1. Jakie zmiany zaszły w Twojej pracy/ w Twoim biznesie w obecnej sytuacji? Jak sobie z nimi radzisz?

W pracy agencyjnej nie zmieniło się dużo – od początku pracowaliśmy zdalnie, więc tu rewolucji nie było. Oczywiście trzeba było wprowadzić zmiany komunikacyjne w kampaniach, które prowadzimy i dopasować je do panującej sytuacji. Natomiast osobiście nie jestem zwolennikiem „jechania na koronawirusie” i w naszych działaniach odnosimy się do tego tematu tylko w niezbędnym minimum. Mamy sygnały od wielu prowadzonych przez nas społeczności, że jest duża potrzeba „normalności” – treści, które choć na chwilę odwrócą uwagę od tej trudnej codzienności z jaką przyszło nam się teraz zmierzyć.

Bardzo ciekawe rzeczy wydarzyły się w „życiu” kiddostyle.pl – sezon wiosna-lato to intensywny czas targów dla dzieci i rodziców – zawsze patronowaliśmy tym wydarzeniom, relacjonowaliśmy ich przebieg – a teraz pozostała „pustka” zarówno dla wystawców jak i zwiedzających. Stąd wpadłam na pomysł zorganizowania KIDDOSTYLE – pierwszych w Polsce targów online na taką skalę! Od pomysłu do realizacji minął tydzień – polskim markom bardzo zależało na tym, aby zdążyć zaprezentować swoją ofertę jeszcze przed Wielkanocą. Były transmisje live, wideo, prezentacje – wszystko po to, aby klienci mogli poznać bliżej marki. Udało się zebrać prawie 60 wystawców, stronę wydarzenia odwiedziło prawie 3 500 osób, a fanpage i „treści targowe” zanotowały w tym czasie ponad 150 000 wyświetleń – a do tego zebraliśmy bardzo pozytywne recenzje od wszystkich zainteresowanych. Uważam, że to świetny przykład na to jak dostosować się do panującej sytuacji – trzeba działać szybko i zdecydowanie – nie myśleć o szansach, które przepadły, lecz szukać możliwości, które możemy wykorzystać lub po prostu je sobie stworzyć.

  1. Czy masz jakieś patenty na poprawę nastroju, dodawanie sobie pozytywnej energii? Czy możesz nam zdradzić jakie?

Jako „aspirująca pracoholiczka” 😉 nic mi tak nie dodaje skrzydeł, jak realizacja ciekawych projektów i obserwowanie ich efektów. Natomiast lekarstwem na wszystkie smutki zdecydowanie jest taniec – to on pozwala uwolnić głowę od niechcianych myśli – sprawia, że czuję się wolna, no i wyzwala prawdziwą falę endorfin. Co najważniejsze – nie trzeba wychodzić z domu 😉

  1. Jak ubierasz się do swojej pracy zdalnej? Pracujesz w przysłowiowych “dresach” czy starasz się ubierać tak samo jakbyś wychodziła normalnie z domu do pracy? Czy ubiór ma wpływ na Twoją motywację do pracy?

Pracując z domu największy wpływ na mój ubiór mają dzieci (Julka – 3 lata, Javier – 1 rok) tj. ile czasu dadzą mi na dobranie stylizacji – zazwyczaj jest to od 30 sek do 2 minut 😉 Mimo, że obecne warunki pracy są specyficzne bardzo staram się dbać o wygląd – należę do tych osób, na których samopoczucie duży wpływ ma estetyka i zwyczajnie jest ono lepsze, gdy czuję się zadbana. Lubię wygodne sukienki, a jeśli wskakuję w dres to również dbam o to, żeby był „fancy” – mam całkiem fajną kolekcję i tych pierwszych i tych drugich.

  1. Co pomaga Ci w wykonywaniu pracy zdalnej, w jej organizacji, koncentracji, motywowaniu?

To ciężki temat – w pracy pomaga mi cisza, której zdecydowanie mam ostatnio deficyt. Stąd też często pracuję wieczorami, gdy dzieci śpią. Bardzo ważna jest dla mnie dobra organizacja czasu i podział obowiązków – w tym momencie i ja i mąż pracujemy z domu, więc musimy sensownie dzielić się czasem pracy, opieką nad dziećmi i obowiązkami domowymi. Na lodówce wisi wspólnie wypracowany harmonogram dnia, którego staramy się trzymać, aby nie polec… Mojej motywacji pomagają dobrze zdefiniowane, małe cele, które prowadzą mnie do tego „finalnego” – realizując taki malutki krok dostaję pozytywne wzmocnienie, które napędza mnie do dalszego działania. I coś z czym jako perfekcjonistka musiałam nauczyć się żyć: „zrobione jest lepsze od doskonałego” – motto od Oli Budzyńskiej (Pani Swojego Czasu) – to podejście naprawdę pomaga ruszyć z miejsca. Nie bez znaczenia jest również to, że bardzo lubię to co robię – polecam każdemu, by spróbował znaleźć swój kawałek miejsca na Ziemi – nie zawsze można od razu, nie zawsze jest łatwo, często wymaga to sporej ilości poświęceń, ale wreszcie przychodzi ten dzień kiedy czujemy się spełnieni.

  1. Czy masz jakieś złote rady, które pozwolą innym odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Zwłaszcza osobom, które prowadzą własne biznesy.

Jestem przeciwniczką złotych rad – bo ciężko znaleźć takie uniwersalne i czasem można bardziej zaszkodzić niż pomóc. Tego właśnie unikamy w Way to Say – generalizacji – szukamy nowych, spersonalizowanych dróg. I jeśli miałabym radzić to właśnie to: znajdźcie nową drogę do swoich klientów, nie myślcie o tym czego nie możecie robić! Jesteś fryzjerką – może to czas na kurs online z tutorialem 101 warkoczyków; jesteś eventowcem – wykorzystaj swój potencjał i przenieś się do onlajnu itp. Najważniejsza jest aktywna postawa i wiara we własne możliwości! Korzystaj też ze wsparcia innych – w obliczu kryzysu biznesy wspierają siebie nawzajem. Jeśli potrzebujesz „przegadać” swoją sytuację, napisz do mnie (k.koziejowska@waytosay.pl), postaram się pomóc 🙂

 

Strona www:  waytosay.pl , kiddostyle.pl

Facebook:  www.facebook.com/waytosaypl/ , www.facebook.com/kidostylepl/

Instagram: www.instagram.com/koziejka/www.instagram.com/kiddostylepl/

GÓRA

X
ZAPISZ SIĘ
NEWSLETTER
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera